بیوگرافی کاوه گلستان                                        

درسال 1329 در آبادان بدنیا آمد. یکساله بود که با خانواده اش به تهران آمد و در تهران بزرگ شده بود.تا کلاس هفتم در ایران درس خواند و از 13 سالگی برای ادامه تحصیل به یک شبانه روزی در انگلستان رفت.در سال 1347 به تهران بازگشت.در سالهای 1348 تا 1350 در شرکت های تبلیغاتی به عنوان عکاس و انیماتور مشغول به کار شد.کار حرفه ای عکاسی را در 1350-1351 با اولین ماموریت مطبوعاتی اش که تهیه عکس و گزارش جنگ در ایرلند شمالی بود شروع کرد.1352 عکاسی از کودکان گوشه و کنار ایران برای انتشارات فرانکلین. انتشار کتاب " قلمکار" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. 1353 نمایشگاه عکس های کودکان ایران در گالری سیحون. نمایشگاه کولاژهای پولارویدی " از دیو و دد.... " در گالری سیحون. انتشار کتاب گلاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

1355 آغاز همکاری فعال با روزنامه آیندگان و گزارش های اجتماعی از جمله کارگرهای ساختمانی، روسپی های شهرنو و کودکان عقب افتاده و روانی که از این سه گزارش نمایشگاهی بنام " از روسپی و کارگر و مجنون " در دانشگاه تهران گذاشت که از طرف ساواک بعد از یک هفته توقیف شد.

1356 کار با مجله سبز .

1357 عکاسی گسترده از رویدادهای انقلاب ایران و کار در مجله تایم ، تهران مصور و نشریات دیگر .

1358 دریافت جایزه " رابرت کاپا " برای عکس هایش از انقلاب ایران .

عکاسی از درگیری ها و رویدادهای سیاسی و اجتماعی گوشه و کنار کشور .

انتشار کتاب  " شورش " از عکسهای انقلاب با محمد صیاد .

1359 حضور فعال در جبهه ها با آغاز جنگ .

آغاز همکاری با آژانس های جهانی عکس .

1360 انتشار کتاب " جنگ " با آلفرد یعقوب زاده .

انتشار سری کتابهای " انقلاب نور " مجموعه عکس ، کار گروهی .

انتشار کتاب " غنچه ها در طوفان " با هنگامه گلستان . درباره حضور کودکان و نوجوانان در انقلاب . کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان .

1362 با زن و فرزندش به لندن رفت و در آنجا آژانس عکس ریفلکس را با چند عکاس دیگر تاسیس کرد. درطی 10 سالی که در لندن بود هرسال گاهی 10 تا 12 بار به ایران سفر میکرد ، برای عکاسی از جنگ و دیگر رویدادها.

1370ساختن مستند " ثبت حقیقت "

برای تلویزیون کانال 4 انگلیس که بعد از آن بمدت 2 سال ممنوع ا لکار شد .

1371 و 1372 مصاحبه ویدئویی با چهره های ادبیات ایران .

تصویربرداری و تدوین  " گنگ خوابدیده " درباره زندگی محسن مخملباف .

لغو ممنوعیت کار در پایان سال و آغاز کار با تلویزیون آسوشییتد پرس ( ای – پی- تی- وی )

1373 آغاز تدریس عکاسی در دانشکده های هنری تهران.

1378 آغاز کار با تلویزیون بی بی سی بعنوان فیلمبردار .

13 فروردین 1382 در کفری کردستان عراق بر اثر انفجار مین کشته شد .



تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٩ | ٦:٤٠ ‎ق.ظ | نویسنده : عاطفه نوری | نظرات ()

ای نوبهار عاشقان داری خبر از یار ما

 ای از تو آبستن چمن و ای از تو خندان باغ‌ها

ای بادهای خوش نفس عشاق را فریادرس

ای فتنه روم و حبش حیران شدم کاین بوی خوش

ای جویبار راستی از جوی یار ماستی

ای قیل و ای قال تو خوش و ای جمله اشکال تو خوش

               مولانا              


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٦ | ٦:٥۸ ‎ق.ظ | نویسنده : عاطفه نوری | نظرات ()

به نام خداوند جان

خوداندیشی یا دگراندیشی ؟‌

در شرایطی که نیازمند استفاده از چیزی هستید که برای بقای شما ضروری و حیاتی است ، مادامی که تنها به خود بیاندیشید و در تلاش انفرادی برای رفع آن بکوشید چه بسا که با شکستهای پی در پی روبرو شوید حال آنکه وقتی از پیله ی خودخواهی و خودنگری خارج می شوید و به انسانهای دیگر هم می اندیشید و در صدد آن بر می آیید که ابتدا کمکی کرده باشید ، بی درنگ بازتاب یاری ، کمک و مساعدت شما بر خود شما هم خواهد تابید و از آن بهره ی کافی و وافی را خواهید برد . عشق و محبت خاصیتی عجیب دارد که هرچه از آن نثار دیگران کنیم به جوشش خواهد رسید، به مضراب میرسد و به خود ما باز خواهد گشت . در روایتی خواندم ، روزی شخصی دوست داشت بهشت و جهنم را ببیند، یکی از دوستانش او را برای دیدن بهشت و جهنم دعوت کرد. وقتی به دیدار دوستش رسید به اتاقی رفت که در آن عده ای به دور میز گرد و بسیار بزرگی نشسته بودند . در وسط میز ظرف سوپی بزرگ گذاشته شده بود و به همه ی افراد دور میز قاشقهایی داده شده بود با دسته های بسیار بلند که به راحتی به ظرف سوپ میرسید. آنان وقتی برای استفاده از آن غذای حیاتی با وسیله هایی که داشتند فقط در تلاش خودخواهانه و مصرانه بودند به نتیجه ای نمی رسیدند،‌ بلندی دسته ها درست است که برای برداشتن غذا مناسب بود اما برای برگرداندن و در دهان گذاشتن وسیله ی مناسبی نبود و چه بسا نگرش خودخواهانه ی آنها باعث می شد که تلاش دیگران را نیز نابود کند و گاهی با قاشق خود روی دسته ی قاشق دیگران هم میزدند تا آنها هم به نتیجه نرسند و در صدد مبارزه با آنان بر آیند. تلاش انفردای آنها و شکستهای پی در پی باعث شده بود رنگ و رمقی در کسی باقی نماند تا وقتی که کسی برخواست "‌همیشه یک نفر باید به پاخیزد" . فکری نو به ذهنش رسید. تفکری جدید و خلاقانه از خود بروز داد ، مانند دیگران نیاندیشید ، مانند دیگران عمل نکرد، حرکتی تازه منحصر به فرد انجام داد و از فرصت بدست آمده نهایت بهره را برد و به فکر راهی تازه افتاد . دست خود را برای کمک به دیگران دراز میکند، قاشقش را از سوپ پر میکند و در دهان دیگری میگذارد و دیگران هم از او تبعیت کرده و کار او را ادامه می دهند. بدینگونه دیگر کسی به خود نمی اندیشد و تلاشش برای یاری رساندن به دیگران است و همین امر موجب می شود که دیگران هم برای یاری به او بشتابند و قاشقهای پر شده از غذای خودشان را به سمت او ببرند. و با این حرکت دست کمک و یاری رساندن دیگران در راه تلاش او نیز بلند می شود . همه در تلاش خواهند بود تا از غذای داخل ظرف لااقل یک نفر بهره ببرد " همه برای یکی یکی برای همه "‌. پس از دیدن نتیجه ی آن و دیدن رنگ و نوری تازه انگیزه ی همگی آنان تحریک شده و با دیدن ثمره ی کار خود در راستای کمک به بقیه نیز همان کار را تکرار میکنند و همگی از آن بهره می برند و دنیای بی رنگ و رمق و خودخواهانه و شکننده ی خود را تبدیل به دنیایی پر از نور ، امید، همدلی و عشق و جوانی میکنند . به امید روزی که همه ی ما بتوانیم با یک تفکر جهانی بیاندیشیم و از لاک خودخواهانه و مستبدانه ی خود بگریزیم تا دهکده ی جهانی را با رنگ و بویی تازه و دلپذیر زینت کنیم .

نار خندان باغ را خندان کند/ صحبت مردانت از مردان کند

گر تو سنگ صخره و مرمرشوی /چون به صاحب دل رسی گوهر شوی

مهر پاکان در میان جان نشان / دل مده الا به مهر دلخوشان............ مولانا

 

نوشته عاطفه نوری . فوق لیسانس مدیریت کارآفرینی



تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٦ | ٦:٥٠ ‎ق.ظ | نویسنده : عاطفه نوری | نظرات ()

بدون شماره دوستانتان را در تلگرام پیدا کنید Add to telegram

Add to telegram With ID

برای اینکه بتوانید افراد را در تلگرام اد کنید و با آنها به گفتگو بپردازید بطوری که شماره موبایل تان را به آنها ندهید می توانید از روش زیر استفاده کنید که هم خیلی سریع می توانید فرد مورد نظر را پیدا کنید و هم میتوانید از این روش اکانت تلگرام خود را به دوستانتان معرفی کنید و آنها را مجاب به اد کردن شما در تلگرام شان کنید. از این پس با این روش یعنی Add to telegram With ID می توانید با بی شمار اکانت تلگرام بدون ردوبدل کردن شماره در ارتباط باشید

 

روش کار Add to telegram With ID

ابتدا باید با مرورگر داخل گوشی تان به آدرس اینترنتی زیر رجوع کنید :

telegram.me/id

با این تفاوت که باید در قسمت id که در آدرس بالا به رنگ قرمز مشخص شده است, آیدی ID فرد مورد نظر را وارد کنید

یعنی از افراد بخواهید که آیدی ID تلگرام شان را به شما بدهند و شما ازاین روش می توانید آنها را در اکانت تلگرامتان داشته باشید

پس از وارد کردن آیدی ID طرف به آخر آدرس بالا مثل این : telegram.me/mellimobile , این آدرس را در مرورگر وارد و سرچ کنید (اینتر کنید)

بعد از چندثانیه می بینید که صفحه ی چت با فرد مورد نظر برای شما باز می شود و یا می توانید از گزینه Send message (که برایتان نمایش داده می شود) برای او پیغام بفرستید و شما آن فرد را بدون داشتن شماره موبایل هیچ کدامتان در اختیار دارید

به زبانی ساده تر :

مرورگر گوشی تان را باز کنید (اپرا مینی یا کروم یا … ) , بجای اینکه مثلا بنویسید google.com و وارد سایت گوگل شوید یا بنویسید yahoo.com و وارد سایت یاهو شوید, بنویسید :

telegram.me/ID Morede Nazar

وگزینه برو یا Go را بزنید تا وارد صفحه چت با طرف مقابل تان شوید

روش دعوت دوستان اد شده با آیدی ID به گروه در تلگرام :

کافیست بعد از اد و برقراری ارتباط با آنها از طریق آیدی ID, کد دعوت آنها به گروه مورد نظر را از مدیر آن گروه بخواهید و برای دوست مورد نظرتان ارسال تا با کلیک روی آن لینک به گروه مورد نظر هدایت شود.



تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٥ | ۸:٥٩ ‎ب.ظ | نویسنده : عاطفه نوری | نظرات ()



تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٠ | ۳:۱٢ ‎ق.ظ | نویسنده : عاطفه نوری | نظرات ()

به نام خدا

“یا راهی پیدا کن یا راهی بساز”

دانشجوی دکترای یکی از دانشگاه های معتبر پایان نامه ای نوشت که دنیای کسب و کار را متحول ساخت. الکس اوستروالدر کتابی با موضوع مدل کسب و کار نوشت که در آن 470 نویسنده دخالت داشتند.

داستان از آنجایی  شروع می شود که وی با نگاهی به کتابهای موجود در بازار دریافت که 11 هزار نسخه کتاب با موضوع مشابه موضوع کتاب خودش در بازار موجود است و قطعا در چنین شرایطی کسی به دنبال 11هزار و یکمین کتاب با همان موضوع تکراری نخواهد آمد. نا امید نشد و برای متفاوت بودن کتاب خویش با بقیه ی کتابها،‌کتابی با موضوع کاملا علمی را تصویر سازی (مصور) کرد و از تصاویر عاطفی در نوشتن کتاب بهره برد. اما مشکل بعدی این بود که تصاویر برای چاپ شدن به صورت رنگی با این حجم از صفحات موجود کاری بسیار سخت و هزینه بردار بود. باز هم ناامید نشد و در آگهی اینترنتی از مردم خواست تا با صرف هزینه ای به منظور کمک هزینه ی چاپ یک کتاب مصور علمی _ عاطفی ، ‌ نام خود را به لیست نویسندگان کتاب بیافزایند.

در اوج ناامیدی ، استقبال مردم را مشاهده کرد به طوری که 470 نفر آمادگی خود را اعلام کردند و پول خود را بابت چاپ کتاب و اضافه شدن نامشان به لیست نویسندگان،‌ پرداخت کردند و کتاب مراحل چاپ خود را طی کرد.

اولین کتاب در دنیا، که در حدود چندین صفحه ی اول آن تنها به لیست نویسندگان کتاب اختصاص یافت و چاپ شد.

نتیجه این شد که  در بسیاری از فرودگاهها برای مدتی جزء  برترین ها بود و جزء 10 کتاب پر فروش برتر آمریکا شد و 170هزار کپی در سال 2011 از آن چاپ شدکه برای چاپ یک کتاب رقم بزرگی محسوب میشود و به 19 زبان مختلف دنیا ترجمه شده .

تمام این موفقیت را مدیون طراحی بوم کسب و کار خویش است. تولید و یا داشتن محصول را حتی در نوشتن یک مقاله و یا نوشتن یک کتاب و یا داشتن یک ایده می توان برداشت کرد. چقدر خوب است که انسان حتی برای نوشتن یک مقاله هم به این بیاندیشد که در حال تولید یک محصول است و برای این محصول می بایست یک مدل کسب و کار فراهم و یا طراحی کند.کسب و کار و بیزینس می تواند به عناوین و مدلهای مختلف مدیریت شود . اما نوآوری و خلاقیت از تولید تا فروش و پس از آن،  قطعا محصول را برجسته و خاص خواهد نمود.

« یا راهی پیدا کن یا راهی بساز» این جمله با شنیدن اینگونه داستانهای کارآفرینان ،‌کاملا ملموس و قابل درک خواهد بود. اینکه بعضی ها چطور راه را می سازند بسیار جالب و حائز اهمیت است. او برای تولید کتاب خود دست به خلاقیت می زند و از بین 11 هزار کتاب مشابه موجود در بازار، کتابی تولید می کند که متفاوت باشد اما خلاقیت و نوآوری را در همین بخش به اتمام نمی رساند و آن را به دست موج موجود در بازار نمیدهد تا با همان شیوه ها و سبک های گذشته به چاپ و سپس به فروش برسد بلکه برای چاپ ، پخش و فروش آن هم راههای جدید خلق می کند. وقتی نام 470 نویسنده در صفحه ی اول یک کتاب با عنوان مدل کسب و کار رخ می نماید ، همین اسامی می تواند مهر تاییدی بر محتنوای کتاب باشد. کار به اتمام نمیرسد و همه ی این افراد خودشان بازاریابهای سیار و دلسوز خواهند بود برای فروش محصول و همچنین کیفیت محصول.  تغییر مدل کسب و کار به معنای آن است که همیشه خلاقیت در تولید محصول پاسخگوی کافی نخواهد بود حتی اگر آن محصول نیاز مبرم جامعه ی هدف باشد. تغییرات  میتواند حتی در مورد ادامه ی مسیر پس از تولید هم اعمال شود.

مثال دیگر می تواند معنای طراحی بوم کسب و کار را برای ما روشن کند. شخصی به نام چستر برالسون که در سال 1958برای کمپانی هالوید کار میکرد.  او سرپرست تیم تحقیق بود و اولین مدل کسب وکار را برای ماشینهای چاپ و تکثیر اختراع کرد. ماشینی اختراع شد که قادر است  2هزار کپی در روز کپی بگیرد. اما ساخت این دستگاه با این امکانات بسیار گران تر و پر هزینه تر از دستگاه های چاپ موجود در بازار بود.  سازنده ی دستگاه وقتی دید نمی تواند با روش های معمول بازار، دستگاه خود را به فروش برساند چرا که  جامعه «نیازی» به این تعداد کپی نداشت، در صدد برآمد تا بر روی همان «نیاز» کار کند تا بتواند به نتیجه برسد. لذا تسهیلاتی را در اختیار سازمان ها و فروشگاه قرار داد مبنی بر آنکه ضمن اجاره ی ماهیانه ی این دستگاه بجای خرید،  از تعداد 2000 نسخه کپی رایگان در ماه هم بهره ببرند؛ اما به ازای هر برگ اضافه تر از 2000 نسخه تا پایان ماه ، پول پرداخت کنند. وقتی دستگاه اجاره داده می شود و تعداد 2000 کپی رایگان هم در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد به معنای آن است که مصرف کننده به آرامی ترغیب می شود که از این تسهیلات رایگان استفاده کند و بهره ببرد و وقتی پس از مصرف احساس رضایت و خوشحالی میکند بنابراین قطعا بیشتر از آن استفاده خواهد کرد و این یعنی اینکه «نیاز» بالا می رود و وقتی نیاز زیاد شد پس قطعا ، فروش محصول هم بالا خواهد رفت.

سخن آخر ، با توجه به مثالهایی که زده شد در می یابیم که در هر کجای کسب و کار خود ایستاده اید می توانید با یک نو آوری و خلاقیت ، شرایط کسب و کار خود را دگرگون کنید. طراح بوم سفید کسب و کار خود باشید و صرفا از روشهای متداول پیروی نکنید.  این نوآوری و خلاقیت هم می تواند پیش از تولید و در مراحل ایده و تشخیص فرصت اتفاق بیوفتد و در حین تولید ادامه یابد همچنان در مسیر فروش و خدمات پس از آن هم صورت بگیرد. حتما نباید از یکسری الگوها پیروی کرد و ادامه دهنده ی راه بود،‌ در بسیاری از موارد می توان با شرایط محیطی فرهنگی و اجتماعی خویش مسیرهای جدید و راهها ی رسیدن به موفقیت را طراحی و خلق کرد.  

نویسنده : عاطفه نوری . فوق لیسانس کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

و من ا.. توفیق



تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٠ | ٢:۳٤ ‎ق.ظ | نویسنده : عاطفه نوری | نظرات ()
  • تیم بلاگ | زیبا مد