لوگو

هر روز صدها لوگو با صدهای لوگوی دیگر در رقابتند تا جلب توجه کنند. لوگویی شامل این بحث است که جلب توجه کند. و آن مستلزم داشتن شخصیتی منحصر به فرد است که مردم نه تنها به آن توجه خواهند کرد بلکه آنرا به یاد می آورند. در این بخش ما تکنیکهای متداول و لوگوهای طراحی شده ای که هرگز کهنه نخواهند شد را مد نظر قرار خواهیم داد.  زیرا آنها واجد شرایط نامحدودی از تنوع و تصاویر هستند . طراحی که در گزینه آثارش یک عالمه لوگو دارد موهبت عظیمی برای اوست . این موارد بسیاری را در مورد طراح بازگو می کند. می گوید که چگونه به صورت بصری و مفهومی تفکر کنیم تا بتوانیم با ارتباطات پیچیده درگیر نشویم. و آنرا در ساده ترین و تأثیرگذارترین فرم ترکیب کنیم.

طراحی یک لوگو

استفاده خالقانه از تایپوگرافی به موازات عامل بصری ساده مفهوم همبستگی تصویر و حروف کلید حل بیشترین چالشهای طراحی یک لوگوست .تجربه، تجربه، تجربه ،شما از کامپیوتر استفاده می کنید. نه کپی برداری و یا ترسیم دستی از روی نمونه حروف چاپی، همچنین با تمام امکانات ترکیب بندی شکلهای حروف کار کنید . مغرور نباشید با فونتهایتان خواستار تجربه بیشتری باشید . شما نمی توانید هر فونتی را بخرید . می توانید ببینید که ظاهر لوگوی شما شبیه بالغ بر 8000 شکل حروف از حداقل 8 فروشنده فونت خواهد شد. به سایت Eyewire.com وارد شوید. به بخش Type سپس برای پیوستن بر روی آن کلیک کنید. برای ورود به قسمت Type viewer شما می توانید نوعی حروف انتخاب کنید و اسم شرکتتان را تایپ کنید و می بینید که هر فونتی که شما انتخاب می کنید اجرا می شود.


آرم

ویژگی های آرم یا نشانه

1-  ساده و گویا بودن

2-  خوانا بودن

3-  منحصر به فرد بودن

4-  آرم باید در ارتباط با موضوع باشد.

5-  آرم باید با مخاطب ارتباط برقرار کند.

6-  قابل اجرا بودن با هر نوع مصالح

7-  چشمگیر بودن و جذابیت بصری داشتن

8-  در طراحی آن باید اصول زیبا شناسی رعایت شود.

9-  رعایت ایجاز و اختصار و سادگی که به راحتی در ذهن حک شود.

10-  نوآوری در ترکیب آن

11-  ابعاد و ظرایف آن به هنگام کوچک و بزرگ شدن نشانه، تغییری پیدا نکند و بتوان آنرا به هر اندازه مورد نیاز کوچک و بزرگ کرد.

12-  هر نقطه و خط آن باید مقرون به دلایل منطقی تجسمی باشد.

13-  استفاده به جا از فضا و محاسبه دقیق فواصل و اندازه ها

14-  یکسان بودن شیوه طراحی در تمام قسمتها و ایجاد هماهنگی تکنیکی

15-  نوآوری در ترکیب بندی و کمپوزیسون

16-  تناسب ویژگی بصری و حال و هوای کلی نشانه با موضوع آن

17-  استفاده از رنگ برای تشدید معنی و مفهوم

18-  عدم تکیه و استفاده از عوامل ناپایدار

19-  نوآوری و ابداع



تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٢٧ | ۸:۳٩ ‎ب.ظ | نویسنده : عاطفه نوری | نظرات ()
  • تیم بلاگ | زیبا مد